• Imprimeix

Law Enforcement

1

Les normatives sobre les limitacions en la promoció i el consum d’alcohol i altres drogues responen a un compromís dels referents institucionals i polítics respecte del dret a la salut dels ciutadans, especialment de la població més vulnerable (infants i joves).

La normativa, perquè tingui sentit, ha de ser respectada coherentment des de les institucions (limitar la esponsorització i patrocinis i no promoure accions on l’alcohol és el gran protagonista), els comerços (no vendre alcohol a menors) i les famílies (respectant la normativa i facilitant un model respectuós amb la salut d’un mateix i dels altres amb relació a l’alcohol i altres drogues.

Accions efectives que s’han desenvolupat:

  • Estratègies de màrqueting social de sensibilització que donen a conèixer el pla d’actuació sobre drogues del municipi i/o incorporen missatges preventius al voltant de la importància del respecte per al descans dels veïns o altres temes relacionats amb el civisme (deixalles, orins, soroll...).

 

  • Actuacions i serveis preventius específics que es realitzen per promoure entorns saludables i segurs (ús de gots de plàstic, promoció del transport públic, protocols de prevenció i abordatge de conductes/agressions sexistes a la festa etc.).

 

 

Experiències relacionades:

El pla d’actuació per prevenir el consum de drogues entre els adolescents del Districte de Les Corts a Barcelona, promou que els establiments col·laborin en limitar l’accés dels adolescents a l’alcohol, conscienciant els punts de venda amb elements identificatius d’una campanya sobre aquest tema i reforçant el compliment de la normativa ja existent.

Campanya de sensibilització i prevenció dirigida als dispensadors (petits comerços i grans superfícies) amb l’objectiu de recordar i aprofundir en el coneixement de la normativa referent a la venda d’alcohol a menors d’edat a fi d’augmentar la consciència entre el sector dels riscos que té per a la salut dels adolescents permetre adquirir aquests productes.